trať závodu - 56 km

Cannondale Kamenický Maraton - 56 km

délka trasy - 56 km

mapa (orientační)
přesnější mapa viz. odkaz níže

trasa závodu na connect.garmin.com

trasu projel a data poskytl Petr Vacík

http://connect.garmin.com/activity/515659009

popis trati

Start na náměstí proti zámku, potom se za zaváděcím motocyklem projede poměrně jednoduchý a přehledný úsek cca 2,5 km lesoparkem Hamerky (jednodušší a lehčí oproti minulým ročníkům), po výjezdu z lesoparku prudce doleva, po 50 metrech po asfaltce nahoru na kopec Melíšek k TV vysílači, dolů po okraji pole a rovně přes louku na polní cestu na Antonku (doleva).

Po příjezdu na Antonku se pojede doleva nahoru na sjezdovku [A] podél stožárů a zase zpět na asfaltovou cestu. Sjezdovka bude vyznačena až těsně před závodem. Pak se přijede na křižovatku u autobusové čekárny, zde doprava nahoru a po 100 m se odbočí doleva do lesa [B].

Zde se jede poměrně náročný sjezd [C] po kořenech a pak se pokračuje doprava po asfaltce. Potom se z asfaltu uhne doprava nahoru na výjezd na hlavní cestu Antonka-Pelec [D]. Zde doleva a po výjezdu kopce se odbočí doleva do lesa, jede se dolů, dost rychle po asfaltu, pak se odbočí prudce doleva [E] a jede se až k hájovně Johanka.

Od ní pořád po asfaltu nahoru až k odbočce do lesa doprava na cestu do Pelce [F]. Nejdříve rychle dolů, pak nahoru a po výjezdu z lesa po ujeté louce až do Pelce (zde bude občerstvovačka převážně pro účastníky krátké trati - pouze pití) [G]. Pelec se projíždí poměrně rychle pořád doleva až k hlavní cestě do Častrova,

Trať doslova jenom lízne hlavní cestu a pokračuje doleva k pelecké hájovně. Ta zůstane po levé straně, na levou ruku se jede kolem rybníčku [I] a pak doleva nahoru měkkou lesní cestou pořád rovně až na kopec Troják.

Zde hned po šotolině doleva dolů [J],po příjezdu na lesní asfaltovou cestu prudce doleva (zde se tratě rozdělují), po 30 m doprava na lesní cestu a po výjezdu na asfalt doleva, po 200 m doprava na šotolinu a pořád nahoru k telefonní věži. Potom rovně na lesní cestu a pořád po ní až na asfaltku, ta se pouze přejede a dále rovně po lesní cestě až na další asfaltku, zde doleva a po 100 m doprava a dál se jede dolů a po zelené turistické značce náročnější lesní cestou na Drážďany [M]. Drážďany - občerstvovací stanice (iontový nápoj, ovoce, apod.) [N]

Po cca 300 m doprava na lesní cestu, projede se takové „U“ zpět na asfalt doprava a cca 200 m pod Barborkou doprava na lesní cestu a pořád lesem nahoru k rybníku na Barborce [O]

.

Zde doleva pořád do kopce po šotolině k Mezné [P], před výjezdem z lesa se odbočí prudce doprava [Q] a opustí se modrá značka, pořád dolů směr Veselá, po výjezdu z lesa se odbočí prudce doprava, po okraji lesa k věži Vodafone [R], pak opět po okraji lesa a lesem dále dolů k Veselé, před koncem lesa se odbočí prudce doprava, nejprve měkkou lesní cestou směr Barborka, pak po výjezdu na asfaltku se odbočí prudce doprava na úvozovou cestu (pořád nahoru) [S], pak dvakrát doleva a pak rovně na lesní cestu, po jejím projetí doleva na asfaltku přímo do Častrova [T].

Ten se projede pořád rovně kolem školy a kostela k fotbalovému hřišti, pořád do mírného kopce po asfaltu směr Metánov. Zhruba kilometr před Metánovem se odbočí doprava na polní a později lesní cestu směr chaty Lhota [U].

Obec Lhota se projede pořád rovně a před výjezdem na Vlásenici doprava na nový asfalt a pak doleva polní cestou [V] do Vlásenice (podél široké meze s keři). Po příjezdu do Vlásenice doprava pořád nahoru obcí, kolem kapličky, cca za 80 m se uhne doleva a pak úsekem mezi domy který připomíná venkovský dvůr (není tam oplocení), ale je to veřejná cesta, nahoru po úzké louce do překrásného keřového klenutí a dále do lesa směr Antonka [W].

Ta se projede a kolem autobusové zastávky pořád rovně jako na Johanku, ale uhne se hned doleva (ještě před začátkem lesa) na ujetou cestu po louce k Pecovskému rybníku [X]. Tam doleva, po 200 m opět doleva na polní cestu a pak na louku k lesoparku a po jeho projetí na hráz koupaliště do cíle na fotbalovém stadionu.

značení:

Trať je značena bílooranžovými šipkami 20 x 50 cm, červenobílými fáborky a oranžovou reflexní barvou (tečky a drobné šipky na stromech, kamenech, silnici, pařezech apod.). Na důležitých odbočeních je vždy značení reflexní barvou, tzn., že kdyby např. byly vandaly odstraněny šipky, je tam ještě značení barvou.

Platí zásada, že kde není značení, tak se z hlavní cesty nikam neuhýbá (např. z asfaltky na lesní cestu) nebo se jede pořád rovně. Šipky a fáborky budou instalovány cca 10 dní před závodem (dřív to není možné ? lesní komplex, působení vandalů, apod.).

Značení oranžovou reflexní barvou bude obnoveno a doplněno tak, aby se podle výše uvedeného popisu a mapy dala trať zájemci dopředu projet. S výjimkou startu a cíle. To bude naznačeno až poslední týden.

A poznámka na závěr: ještě nikdo zde nezabloudil.